Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    זומנת למשטרה בגין תלונת סרק על הטרדה מינית – כיצד תפעל?

    תלונת סרק היא תלונה המוגשת על יסוד "שקר", או תוך הקצנה מהותית של מקרה שהתרחש, אך לא באופן שבו התרחש אירוע מסוים באמת. 

    זומנת למשטרה בגין תלונת סרק על הטרדה מינית - כיצד תפעל?

    תלונות סרק מוגשות לא אחת כדי לפגוע או לסחוט או ליצור יתרון מסוים. כמו כן, לעיתים תכופות מוגשות תלונות סרק בין בני זוג במסגרת הליך גירושין, וכן במסגרת אנשים העובדים יחדיו במקום העבודה, וכן גם לעיתים רחוקות יותר, לשם "נקמה".

    תוכן עניינים

    לתלונת שווא השלכות קשות כלפי שני הצדדים. מצד אחד, מדובר בפגיעה קשה מאוד באדם תמים שלא חטא בדבר, במיוחד כאשר מיוחסת לו עבירת "מין". מצד שני, כאשר נחשפת העובדה שמדובר בתלונת סרק, גם המתלונן עשוי למצוא את עצמו מואשם בעבירה של "עדות שקר".

    מהי הטרדה מינית

    החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח- 1998 (להלן: "החוק") קובע כי הטרדה מינית היא אחת מהמעשים הבאים:

    (1) פרסום של תמונה או סרטון בעל אופי מיני, מהווה עבירה של הטרדה מינית כלפי "המצולם".

    (2) סחיטה שנעשית לצורך ביצוע מעשה בעל אופי מיני.

    (3) התבטאות הנושאת עמה אופי מיני שתכליתה לבזות אדם אחר על רקע מיניותו או העדפתו המינית.

    (4) הצעה חוזרת בעלת אופי מיני, כאשר הניצע מסרב לה.

    (5) התנכלות הנעשית במקום העבודה, בעלת אופי מיני, מוגדרת גם היא בתור "הטרדה מינית".

    יוער גם כי בהתאם לחוק, כאשר ההטרדה המינית מופנית כלפי אדם עמו למטריד מערכת יחסים מיוחדות כגון: מורה ותלמיד, סטודנט ומרצה, רופא ומטופל ועוד, אין צורך כלל שהמוטרד יסרב לאמירה או להצעה.

    כיצד אפעל אם זומנתי למשטרה בגין תלונת סרק על הטרדה מינית?

    הגם שהסטטיסטיקה מעידה על כך שאחוז תלונות הסרק בגין הטרדה מינית היא נמוכה מאוד, עדיין היו מקרים מעולם, ואם מזלך לא שפר עלייך, והוגשה נגדך תלונת סרק בגין הטרדה מינית, וזומנת לחקירה במשטרה, מומלץ לנקוט במספר פעולות, כדלקמן:

    1. לא להילחץ: אין ספק שתלונה במשטרה, במיוחד תלונה על עבירת מין, יכולה להלחיץ כל אדם. אך לחץ לבטח לא יתרום לך, ובוודאי שלא יחלץ אותך מהבעיה. על כן, אם קרה מקרה והוגשה נגדך תלונה שווא על הטרדה מינית, תנהג בקור רוח, בשום שכל ובשיקול דעת. לחץ לא יעזור.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      2. תפנה לייעוץ משפטי: אם הוגשה תלונה וזומנת למשטרה, אל תעשה דבר בטרם תקבל ייעוץ משפטי. לא זו בלבד, תימנע מלשוחח עם שוטרים בתחנה ובוודאי שלא עם חוקר. משום שכל דבר שתאמר יוכל בעתיד לשמש כראיה נגדך. השלב שבו זומנת לחקירה, הוא בוודאי שלב מלחיץ וייתכן שכתוצאה מהלחץ ומהחשש המוצדק, תאמר דברים שלא תתכוון אליהם, או חלילה תאמר דברים שיוכלו להתפרש בתור ראיות מפלילות נגדך למרות שלא עשית דבר. לכן, בשום אופן אל תיחקר לפני שתינתן לך אפשרות להיוועץ בעורך דין. עלייך לזכור שהזכות להיוועץ בעורך דין היא זכות חוקתית, ואין למנוע אותך ממך.

      3. תאסוף ראיות: מבחינתך, אתה משוכנע שמדובר בתלונת שווא, אך בניגוד למה שאתה חושב, המשטרה לא תסייע לך להוכיח זאת. עלייך להוכיח זאת בעצמך. על כן, זה השלב שבו עלייך לחפש בעצמך ראיות שתוכלנה להוכיח שהתלונה, היא תלונת שווא. תאסוף ראיות, הקלטות, עדים שיוכלו להעיד לטובתך.

      4. הוכחת שמדובר בתלונה שווא? תגיש תביעה: נחקרת במשטרה, והצלחת להוכיח שהתלונה שהוגשה נגדך בגין עבירה של הטרדה מינית היא תלונת סרק. עכשיו, העת לנקות את שמך שבוודאי נפגע כתוצאה מהתלונה. באפשרותך להגיש תביעת לשון הרע נגד המתלוננת, שכן הגשת תלונת סרק בוודאי עשויה לפגוע במשלח ידך בשמך הטוב בעיני הבריות. כמו כן, חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה- 1965 מאפשר הגשת תביעה ללא צורך בהוכחת נזק עד לסכום של 50,000 ₪. לחלופין, ככל שתוכל להוכיח שנגרם לך נזק כתוצאה מתלונת השווא, אתה תמיד יכול להוכיח את הנזק ואז לבסוף לזכות בסכומים גבוהים בהרבה. חשוב כמובן להתייעץ בעו"ד בעת הגשת תביעה כגון זו.

      5. תגיש תלונה על מסירת מידע כוזב: אם אכן מדובר בתלונת שווא, והצלחת להוכיח באופן מובהק שהתלונה היא תלונת סרק, עומדת באפשרותך זכות להגיש תלונה נגד מי שהתלוננה נגדך. תלונת שווא, היא מסירת מידע כוזב לאיש משטרה. עבירה זו היא עבירה פלילית שדינה 3 שנות מאסר.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף